Brändi-identiteetti uudelle kiinteistötekniikan konsernille
Suomen kiinteistötekniikan markkinalle syntyi uusi vahva konserni, kun Habeo Group lanseerattiin helmikuussa 2023. Perustettaessa Habeo on Suomen viidenneksi suurin kiinteistötekniikan palvelutarjoaja. Habeo koostuu kahdeksasta alueellisesti toimivasta yrityksestä, ja se työllistää yhteensä noin 600 ammattilaista.
H+K toimi Habeon tukena uuden yhtiön perustamisessa ja lanseerauksessa. Ideoimme yhtiön nimen, linjasimme olemassaolon tarkoituksen, brändistrategian ja -hierarkian, loimme konsernin ilmeen ja tarinan sekä suunnittelimme kuvamaailman. Tuotimme konsernille verkkosivut, avasimme LinkedIn-sivun ja suunnittelimme yritysilmeen pääsovellukset. Autoimme myös Habeon johtoa yritysjärjestelyyn liittyvässä viestinnässä ja mediasuhteissa.
Suunnitteluprosessi oli hyvin ketterä ja keskusteleva. Alan benchmarkkaus osoitti nopeasti, että alan toimijoiden brändit olivat hyvin tekniikka- ja faktapohjaisia. ”Habeon merkityksellisyys löytyi sen arvojen kautta. Habeolaisuus on välittämistä paitsi kiinteistöistä myös ihmisistä – habeolaisista, asiakkaista, loppukäyttäjistä ja kumppaneista nyt ja tulevaisuudessa. Tämä ajatus toistui läpi suunnittelun eri vaiheiden ja sanoitusten. Pohdimme paljon mm. konstailemattomuutta, lähestyttävyyttä ja konsernin yhdistävää rooli. Brändivalintojen oli oltava uskottavia kaikilla toiminnan tasoilla. Erityisen tyytyväinen olen nimeen, joka jo sellaisenaan luo mielikuvaa pehmeämmästä ja ihmislähtöisemmästä otteesta liiketoimintaan,” Hillarin brändistrategi Sonja Vuorinen kuvailee lopputulosta.
Tutustu Habeoon: www.habeogroup.fi