Virtuaalitapahtumat


Takaisin

Tapahtumien digitaalinen tulevaisuus

Ihminen on luonteeltaan sosiaalinen, ja erilaiset tapahtumat ovatkin pitkään olleet myynnin ja markkinoinnin kulmakivi. Koronaviruspandemia on pakottanut meidät keksimään uusia tapoja olla yhteydessä ihmisiin. Matkustamme aiempaa vähemmän ja samalla uusia vuorovaikutusratkaisuja kehitetään nopeasti. Pandemia vaikuttaa tapaamme viestiä ja olla vuorovaikutuksessa toinen toistemme kanssa pitkälle tulevaisuuteen.

On siis tarpeen määritellä tapahtumien tarkoitus uudelleen ja miettiä, miten niiden sisällön, verkostoitumismahdollisuudet ja sosiaalisen kokemuksen saa parhaiten välitettyä digitaalisesti.

H+K tarjoaa täyden digitaalisten tapahtumien palvelupaketin, jossa hyödynnämme omaa H+K Studiotamme sekä kolmansien osapuolien alustoja. Integroitu palvelumme tarjoaa onnistuneiden digitaalisten tapahtumien järjestämistä varten kaiken mitä tarvitset – hoidamme projektinhallinnan, suunnittelun, konseptoinnin, sisällöntuotannon ja toteutuksen käytännön järjestelyineen.

Täyden palvelun kokonaisuus

Onnistuneet virtuaalitapahtumat voivat olla keskenään hyvin erilaisia. Järjestämme tarpeitanne vastaavan, viimeistellyn ja osallistujille mieleenpainuvan tilaisuuden. Alla on joitakin esimerkkejä virtuaalitapahtumistamme:

Podcastit ovat oiva tapa käsitellä eri alojen aiheita ja tavoittaa uusia yleisöjä. Suoratoistosovellukset ja podcast-palvelut ovat kätevä tapa hallita kiinnostavia sisältöjä monista podcast-lähteistä ja kuunnella niitä eri toistolaitteilla.

Webinaari on osallistava verkkotapahtuma, jossa puhuja tai pieni puhujajoukko pitää esitelmän suurelle yleisölle. Yleisöllä on mahdollisuus osallistua kysymällä kysymyksiä, vastaamalla kyselyihin tai käyttämällä muita interaktiivisia työkaluja. Toistuvat webinaarit ovat tehokas tapa yleisön osallistamiseen, liidien tuottamiseen ja liiketoiminnan kasvattamiseen.

Uusien tuotteiden lanseeraukset ovat elintärkeitä brändin kasvulle ja maineelle. Useimpiin lanseerauksiin sisältyy jo digitaalista sisältöä ja monet niistä tapahtuvat verkossa. Online-tuotelanseeraustilaisuuden on välitettävä sama innovaation ja jännityksen tunne, minkä fyysinen julkistustilaisuus tarjoaa. Digitaalisen toteutuksen avulla voit tarjota enemmän sisältöjä ja pidentää niiden käyttöikää.

  • Lehdistötilaisuudet ovat kehittyneet vuosien mittaan tiedottamisen ja suhdetoiminnan vakiotyökalusta harvemmin järjestettäviksi tilaisuuksiksi, jotka keskittyvät suuriin julkisiin tapahtumiin tai merkittäviin yritysuutisiin. Maailmassa, jossa kaikki tuntuu epävarmalta, yritysten ja organisaatioiden on pystyttävä viestimään merkittäviä päätöksiä harkitulla ja vastuullisella tavalla. Verkossa toteutettu lehdistötilaisuus voi tarjota viestijälle mahdollisuuden hallita sisältöä, viestejä ja vuorovaikutusta paremmin. Lehdistötilaisuus järjestetään todennäköisimmin julkistettaessa merkittäviä hankkeita tai yritysjärjestelyjä, kerrottaessa huonoja uutisia tai osana maineenhallintaa tai kriisiviestintää.

Liiketoimintaan liittyvät konferenssit ovat tärkeitä jokaisella toimialalla. Nyt yleistyneet virtuaaliset tapahtumat tarjoavat uusia tapoja käyttää järjestelyihin varattu budjetti tehokkaammin. Verkkotapahtumassa ei ole maantieteellisiä tai liikkuvuuden asettamia esteitä, tapahtumaan voi osallistua laajempi yleisö ja tilaisuuteen voi kutsua puhujia globaalisti, koska budjettia ei kulu matkakuluihin. Digitaalinen sisältö voi porautua fyysistä tilaisuutta syvemmälle tapahtuman aiheeseen ja kestää käytössä pidempään kuin painettu materiaali. Formaatteja voivat olla esimerkiksi esitelmät, paneelit, pienryhmät, näyttelyt ja verkostoitumistilaisuudet.

Toimialat

H+K tarjoaa syvällistä toimialatuntemusta ja erikoisosaamista. Ymmärrämme asiakkaidemme toimintaympäristöä ja tiedämme, miten sitouttaa heidän yleisönsä.
Lue lisää

Tuotteet

Työmme pohjautuu syvälliseen datan ja analytiikan hyödyntämiseen, luovaan ideointiin ja vaikuttavaan tarinankerrontaan.
Lue lisää