Teknologiset innovaatiot, liiketoiminnan murros ja muuttuvat arvot haastavat jokaisen yrityksen, organisaation ja toimialan.

Moni luottaa silti tuttuun toimintamalliin, sillä uudistuminen on haaste. Täysin uudella tavalla toimiva kilpailija saattaa kuitenkin pyyhkäistä hetkessä pois vuosien asiakasuskollisuuden.

”Business as usual” on vaihtunut pysyvästi ”business as un-usual”-tilaksi. Kuinka kasvaa ja menestyä tällaisessa ympäristössä?

H+K:n Helsingin toimistolla vieraili syyskuussa kaksi luovaa strategia Lontoosta: Richard Millar, Center of Creative Strategyn johtaja ja H+K:n Lontoon toimiston toimitusjohtaja, sekä Simon Shaw, Chief Creative Officer. He antavat avaimia uuteen tapaan ajatella ja rakentaa menestyvää liiketoimintaa.

Kaiken ytimessä on tarkoitus.

Monella on hyvin muotoillut arvot sekä visio ja missio, mutta ovatko ne enemmän iskulauseita kuin elävää elämää? Aito tarkoitus koskettaa, puhuttelee ja tempaa mukaansa. Se vetää magneetin tavoin puoleensa epävarmassa maailmassa. Kun tietää tarkoituksensa, tietää mihin on menossa ja miksi – ja tarkoituksesta tulee niin liiketoimintaa kuin viestintää ohjaava voima.

Milloin viimeksi kysyitte itseltänne: Mitä me teemme? Miksi? Miksi se on tärkeää? Millaisen perinnön jätämme maailmalle? H+K:n ajattelutapa perustuu näihin kysymyksiin. Kutsumme sitä 3P-työskentelyksi. Se tulee sanoista Performance + Purpose = Preference. Oli kyse sitten yrityksen strategiasta, markkinointikampanjasta tai vaikkapa verkkosivuista, autamme asiakkaitamme toteuttamaan tarkoitustaan ja jättämään jäljen, josta voi olla ylpeä.